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Buenos Aires 04 de Enero del 2021

Sauna's Bring Relaxation and Cardiovascular Health  

 

 

Sit back, relax, and enjoy all the health benefits sauna bathing can bring outside of just relaxation and pleasure. There is a correlation between sauna bathing and multiple health benefits including vascular disease.
Sauna bathing is a thousand-year-old tradition in Finland but is becoming increasingly popular in other populations. Sauna bathing is a form of heat therapy characterized by exposure to high temperatures of 80 to 100 degrees C with a humidity of 10% to 20%. In Finland, a typical person has at least one sauna bath per week, with a frequency up to 2 to 3 times per week for some individuals. These sauna stays may last between 5 to 20 minutes depending on the individual’s preferences. During a sauna bath, the heart rate may increase up to 120 to 150 beats/min, with increased blood volume to peripheral parts of the body and potentially increased muscle blood flow.
The report of a study found that the benefits of sauna bathing are due to the effects of it on circulatory, respiratory, cardiovascular and immune functions. The responses produced by a sauna bath were found to correspond to the effect produced by moderate to high-intensity physical activity like walking while alleviating conditions such as arthritis and headache. They showed that sauna bathing is associated with lower risk of vascular diseases like high blood pressure and cardiovascular disease as well as nonvascular conditions such as pulmonary disease and mental health disorders. Regular sauna bathing also reduced blood pressure, inflammation, oxidative stress, circulation of bad cholesterol, and vascular resistance while contributing to levels of circulating hormones and critical cardiovascular markers.
The report emphasizes that sauna bathing is linked to an array of health benefits and would be a remedy to add in lifestyle interventions to support health and wellness, particularly in those who have difficulty exercising. Sauna bathing is a safe activity that can even be used in people with stable cardiovascular disease when used sensibly for an appropriate time. Based on this current knowledge and evidence sauna bathing has therapeutic potential to reduce adverse risks in the general population. with an excellent safety profile, easy to use and enjoyable, while not involve physical exertion.

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Siéntese, relájese y disfrute de todos los beneficios para la salud que el baño de la sauna puede traer fuera de la relajación y el placer. Hay una correlación entre el baño de sauna y múltiples beneficios para la salud, incluida la enfermedad vascular
El baño de sauna es una tradición milenaria en Finlandia, pero cada vez es más popular en otras poblaciones. El baño de sauna es una forma de terapia térmica caracterizada por la exposición a altas temperaturas de 80 a 100 grados C con una humedad del 10% al 20%. En Finlandia, una persona típica tiene al menos un baño de sauna por semana, con una frecuencia de hasta 2 a 3 veces por semana para algunas personas. Estas estancias en el sauna pueden durar entre 5 y 20 minutos dependiendo de las preferencias de la persona. Durante un baño de sauna, la frecuencia cardíaca puede aumentar hasta 120 a 150 latidos/min, con un aumento del volumen sanguíneo a las partes periféricas del cuerpo y un aumento potencial del flujo sanguíneo muscular.
El informe de un estudio encontró que los beneficios del baño de la sauna se deben a los efectos de la misma en las funciones circulatorias, respiratorias, cardiovasculares e inmunitarias. Las respuestas producidas por un baño de sauna se encontraron que corresponden al efecto producido por la actividad física de moderada a alta intensidad como caminar mientras alivia condiciones como la artritis y el dolor de cabeza. El estudio Demostró que el baño en la sauna se asocia con un menor riesgo de enfermedades vasculares como la presión arterial alta y las enfermedades cardiovasculares, así como afecciones no vasculares como enfermedad pulmonar y trastornos de salud mental. El baño regular de la sauna también redujo la presión arterial, inflamación, estrés oxidativo, circulación de colesterol malo, y resistencia vascular, mientras que contribuye a los niveles de hormonas circulantes y marcadores cardiovasculares críticos.
El informe hace hincapié en que el baño de sauna está vinculado a una serie de beneficios para la salud y sería un remedio para añadir intervenciones de estilo de vida para apoyar la salud y el bienestar, especialmente en aquellos que tienen dificultades para hacer ejercicio. El baño de sauna es una actividad segura que incluso se puede utilizar en personas con enfermedades cardiovasculares estables cuando se utiliza sensatamente durante un tiempo adecuado. Sobre la base de este conocimiento actual y la evidencia de baño sauna tiene potencial terapéutico para reducir los riesgos adversos en la población general.

 

 

Study from: University of Bristol, University of Eastern Finland, and University of Jyväskylä.

                                         Mayo
Clinical Proceedings - 2018